پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227247
توصيه‌هاي طب‌سنتي براي زايماني راحت/ چاي و نوشابه در ماههاي پاياني بارداري ممنوع!
تاریخ انتشار : 1395/09/20 07:42:38
نمایش : 1060
يک متخصص طب سنتي گفت: مادران باردار مي‌توانند با رعايت برخي نکات ساده زايمان راحتي را پشت سر بگذارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وحيد اسماعيلي متخصص طب سنتي در گفت و گو با خبرنگار کلينيک گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص تاثيرات طب سنتي براي يک زايمان راحت, اظهار داشت: در گذشته به دليل اينکه عمل سزارين وجود نداشت و زايمان سخت يکي از علل شايع مرگ و مير در مادران بود، از مواد غذايي و گياهان دارويي براي کاهش درد زايمان و زايمان راحت استفاده مي شد.
 
وي افزود: يکي از مشکلات اصلي در مادران باردار مشکل يبوست است و هرچه رحم بزرگتر مي‌شود فشار بيشتري به اندام داخلي و لگن مادر وارد خواهد شد، در نتيجه توصيه مي‌شود حتما از غذاهاي مصرف وعده هاي غذايي سنگين پرهيز کرده و به تعداد وعده هاي غذايي خود بيافزايند.
 
اين متخصص طب سنتي تصريح کرد: انواع خوراکي‌هاي ملين از جمله آلو، خشکبار و کشمش را به عنوان ميان وعده مي توانند در ماههاي پايان بارداري مصرف نمايند.
 
اسماعيلي ادامه داد: نرم کردن عضلات شکم  و ستون فقرات به راحت حرکت کردن جنين کمک شاياني مي‌کند و مادران باردار مي توانند براي اين کار از روغنهاي کنجد و يا بابونه استفاده نمايند و در ماه هاي آخز ناحيه کم و شکم خود را با اين روغن ها ماساژ دهند.
 
وي تريح کرد: اگر مادران باردار مشکلات گوارشي و درد و زخم معده نداشته باشند مصرف انواع سوپ در وعده هاي غذايي به آنها توصيه مي شود.
 
اين متخصص طب سنتي در پاسخ به اين سوال که خوردن انواع ترشي مشکلي براي خانمهاي باردار ايجاد ميکند يا خير، گفت: از آن جا که در هفته هاي پاياني بارداري ديگر مسئله ويار مطرح نيست توصيه بنده اين است که اين افراد از مصرف خوراکيهاي ترش و ديرهضم خوددراي کنند.
 
وي بيان کرد: مصرف انواع پروتئين ها از جمله شير کم چرب و تخم مرغ آب پز و روغن بادام شيرين از مواد غذايي است که مصرف آن به مادران باردار توصيه مي شود.
 
اين متخصص طب سنتي در پايان گفت: مادران در هفته هاي آخر بارداري از مصرف نوشيدني ‌هاي کافئين دار و گازدار مثل قهوه، چاي و آب ميوه هاي غيرطبيعي خودداري نمايند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html